Meditācija ir prakse uzmanības koncentrēšanai. Tā ir prakse, kuras laikā var izkopt ieradumu meditēt. Šis vienkāršais ieradums ir atslēga un pamats mūsu iekšējam līdzsvaram, mieram un harmonijai. Mūsdienu rietumu cilvēkam nav viegli pārslēgties no ārējā trokšņa uz savu iekšējo klusumu.

      Ja rodas vēlme un impulss ielūkoties sevī, sajust savu potenciālu, ieraudzīt spēka un talanta šķautnes, to visu var iegūt, atrodoties dziļa miera stāvoklī. Un tas nav kāds īpašs izredzēto talants. Tā ir prasme, kuru var uztrenēt ikviens. Uzmanības koncentrēšanas prakse ir kā jebkurš treniņš. Jo biežāk praktizēsi un vairāk atkārtosi, jo labāk tev ies, būs redzami rezultāti.     

   Vienīgais, kas mums pieder - Tagadne. Tagadnes mirklis.

  Mūsu domas rada vārdus, vārdi pāriet rīcībā, rīcība veido ieradumus, ieradumi maina likteni.

       Izkopt ieradumu meditēt ir labākā un vērtīgākā dāvana, kuru vari sev veltīt. Jo katru minūti, kuru velti meditācijai, tu patiesi uzdāvini sev, savai Dvēselei, savai būtībai. 

     

Ievada video ieraksts šeit

Meditācija un Klusuma prakse.

Koncentrēšanās un Uzmanības virzīšana.

7 nodarbību cikls meditācijas uzsākšanai.

Sākot meditēt, cilvēks iedarbina sevī veselu virkni pozitīvu pārmaiņu:

:) Aktivizējas katra iedzimtais pašizdziedināšanās un pašatjaunošanās potenciāls.

:) Iemācoties dziļi atslābināties, cilvēks spēj pilnībā tikt galā ar stresu un spriedzi ķermenī. Spēj sevi ļoti ātri nomierināt.

:) Atveras iekšējā, iedzimtā gudrība.

:) Izveidojas dziļš un patiess kontakts ar sevi un apkārtējiem. Kļūst ļoti dabiski saprast sevi un citus.

:) Pamostas Sirdsbalss. Izveidojas un nostiprinās spēja sajust savu iekšēko Kompasu.

:) Atveras radošais potenciāls.

:) Parādās spēja dzīvot spilgti, atrast savu aicinājumu un izpaust savu unikālo talantu.

:) Katra diena ir jauna iespēja piedzīvot brīnumu. Uzticēties savai iekšējai pasaulei, sajust savas Dvēseles beznosacījuma mīlestības pieskārienu.

Izmēģini 7 dienas pavisam vienkāršu metodi ar elpas vērošanu. Un sajūti pārmaiņas, kuras sniedz šī vienkāršā 20 minūšu prakse.

1.Nodarbība

 

Kā atrast ērtu vietu un pozu meditācijai? 

Apsēsties, atslābināties, atbrīvot muskuļus un atlaist saspringumu. 

Meditāciju dienasgrāmata. Kāpēc tāda vajadzīga?

 

1.video nodarbība šeit

1.meditāciju prakse šeit

Meditāciju dienasgrāmata-1.diena

Sajūtu testa jautājumi:

:) Kā tu juties tieši pirms meditācijas? Vai šis stāvoklis tev bija komfortabls?

:) Kā tu juties tieši pēc meditācijas? Apraksti, kā īsa 10-15 minūšu prakse izmainīja tavu stāvokli.

:) Kādā noskaņojumā tu pamodies šorīt? Un kā mainījās tavs noskaņojums meditācijas laikā?

Uzmanības testa jautājumi:

:) Vai tu šodien ievēroji kaut ko tādu, kam iepriekš nepievērsi uzmanību?

:) Vai ievēroji, ka gaiss, ko ieelpo ir vēsāks par to, ko izelpo?

Dienas uzdevums:

      Šīs dienas laikā seko līdzi savam sajūtu stāvoklim. Ikreiz, kad atceries par rīta meditāciju, izdari pāris dziļas ieelpas un izelpas. Pievērs uzmanību tam, kā elpošana balansē un nomierina tevi.

 

2.Nodarbība

 

Ķermeņa sajūtu vērošana. Sajūtas nevajag izdomāt, tikai piefiksēt to, kas ir. 

Savas centrālās ass būvēšana. Ideālās pozas meklēšana.

Ķermeņa signālu vērošana, ieklausīšanās, reaģēšana.

Uzmanības koncentrēšana-"vilkšana atpakaļ ķermenī"

2.video nodarbība šeit.

2.meditāciju prakse šeit

Meditāciju dienasgrāmata-2.diena.

Sajūtu testa jautājumi:

:) Kā tu juties tieši pirms meditācijas? Vai šis stāvoklis tev bija komfortabls?

:) Kā tu juties tieši pēc meditācijas? Apraksti, kā īsa 10-15 minūšu prakse izmainīja tavu stāvokli.

:) Kādā noskaņojumā tu pamodies šorīt? Un kā mainījās tavs noskaņojums meditācijas laikā?

Uzmanības testa jautājumi:

:) Vai tu šorīt pievērsi uzmanību kā smaržo ziepes tavā vannasistabā, vai varbūt tu pievērsi uzmanību tam, kāds aromāts ir tavai zobu pastai? 

     

Dienas uzdevums:

      Šīs dienas laikā seko līdzi savam sajūtu stāvoklim. Ikreiz, kad atceries, vienkārši pavēro, cik tās dažādas. Vai visas patīkamas? Varbūt kāda ne visai. Smarža ir pirmā maņa, ar kuru jaundzimušais testē pasauli, atpazīst un iepazīst vidi, kurā ienāk. Smarža ir ļoti nemanāma un klātesoša pilnīgi visā.

3.Nodarbība.

Meditācija ir pieradums meditēt. Turpinot praktizēt metodi, rodas meditācija.

Domu plūsmas vērošana.

Attīstam divas iemaņas- trenējam novērošanas spēju un uzmanības fokusu.

Kas ir "aizprāta" stāvoklis, prāta gultne un ceļmala.

3.video nodarbība šeit

3.meditāciju prakse šeit

Meditāciju dienasgrāmata-3.diena

     

Sajūtu testa jautājumi:

:) Kā tu juties tieši pirms meditācijas? Vai šis stāvoklis tev bija komfortabls?

:) Kā tu juties tieši pēc meditācijas? Apraksti kā īsa 10-15 minūšu prakse izmainīja tavu stāvokli.

:) Kādā noskaņojumā tu pamodies šorīt? Un kā mainījās tavs noskaņojums meditācijas laikā?

Uzmanības testa jautājumi:

:) Vai sajuti un ievēroji, cik silts bija ūdens, kad šorīt skaloji miegu laukā no acīm? Cik silta bija istabas grīda, kad ar pēdām tai pieskāries, kāpjot laukā no gultas?

     

Dienas uzdevums:

      Šīs dienas laikā mēģini sekot līdzi savām domām. Varbūt izdodas kādā brīdī papraktizēt domu vērošanu, uz mirkli savu uzmanību "nolikt ceļmalā" un ieraudzīt domu plūsmu, ikdienas rosību, kas skrien cauri galvai. Dari to tai mirklī, kad atceries. Tas prasīs tikai minūti tava laika.

4.Nodarbība.

Trīs apziņas stāvokļi meditācijas laikā - skaidra, aizvirzījusies un miegaina.

Iekšējais prakses darbs ar uzmanību un koncentēršēanos. Tīrība.

Pareizs laiks meditācijai.

Rudrakšas, rokassprādzes un citi palīgi meditācijas procesā.

4.video nodarbība šeit

4.meditāciju prakse šeit

Meditāciju dienasgrāmata-4.diena

 

Sajūtu testa jautājumi:

:) Kā tu juties tieši pirms meditācijas? Vai šis stāvoklis tev bija komfortabls?

:) Kā tu juties tieši pēc meditācijas? Apraksti, kā īsa 10-15 minūšu prakse izmainīja tavu stāvokli.

:) Kādā noskaņojumā tu pamodies šorīt? Un kā mainījās tavs noskaņojums meditācijas laikā?

Uzmanības testa jautājumi:

:) Vai tu pievērsi šorīt uzmanību savas tējas vai kafijas garšai? Vai izjuti, cik daudz garšas nianšu ir tavā brokastu šķīvī?

     

Dienas uzdevums:

      Šīs dienas laikā katru reizi, kad par to atceries, mēģini savu uzmanību pievērst elpošanai. Vienu minūti. Tās būs tikai 6-7 ieelpas un izelpas. Bet uzmanības klātbūtne ļoti ātri un efektīvi koncentrēs tevi tagadnes mirklī. Noskenē savu ķermeni, sajūti nianses. Tā būs tikai viena minūte. Izdari to katru reizi, kad atceries.

5.Nodarbība.

Biežākās kļūdas. Kontrole. Vērtējums. Gaidas. Perfekcionisms.

Nav ātru rezultātu. Svarīga ir praktizēšana nevis rezultāts.

5.video nodarbība šeit

5.meditāciju prakse šeit

Meditāciju dienasgrāmata-5.diena

 

Sajūtu testa jautājumi:

:) Kā tu juties tieši pirms meditācijas? Vai šis stāvoklis tev bija komfortabls?

:) Kā tu juties tieši pēc meditācijas? Apraksti, kā īsa 10-15 minūšu prakse izmainīja tavu stāvokli.

:) Kādā noskaņojumā tu pamodies šorīt? Un kā mainījās tavs noskaņojums meditācijas laikā?

Uzmanības testa jautājumi:

:) Vai tu pievērsi uzmanību tam, kā smaržoja gaiss, kad tu iznāci no mājas? Vai tu ievēroji, kā laikapstākļi ietekmē tavu garastāvokli?

     

Dienas uzdevums:

     Pievērs uzmanību vai šodienas praksē tu pieļāvi kādu no kļūdām, par kurām stāstīju. Ja ieraugi kādu no tām, tad atlaid. Un pavēro, vai dienas laikā tev rodas kāds no šiem stāvokļiem:

  • Vēlēšanās visu kontrolēt,

  • Perfekcionisms,

  • Gaidas,

  • Vērtējoši spriedumi,

  • Vēlme pēc ātriem rezultātiem.

6.Nodarbība.

 

Domu, atmiņu un nākotnes vīziju melodrāmas.

Prāta spēles.

Atbrīvošanās mehānisms. Ieraugi-sajūti-apzinies-palaid.

6.video nodarbība šeit

6.meditāciju prakse šeit

Meditāciju dienasgrāmata-6.diena

 

Sajūtu testa jautājumi:

:) Kā tu juties tieši pirms meditācijas? Vai šis stāvoklis tev bija komfortabls?

:) Kā tu juties tieši pēc meditācijas? Apraksti, kā īsa 10-15 minūšu prakse izmainīja tavu stāvokli.

:) Kādā noskaņojumā tu pamodies šorīt? Un kā mainījās tavs noskaņojums meditācijas laikā?

Uzmanības testa jautājumi:

:) Vai tu pievērsi uzmanību dzīvās dabas skaņām, kad šodien devies pastaigā? Vēja šalkas, vientuļš putna             kliedziens, koku krakšķēšana vai tavu soļu atbalss klusumā?

:) Varbūt šodien ievēroji kaut ko neparastu? Ko tādu, kam agrāk nepievērsi uzmanību?

     

Dienas uzdevums:

     Pavēro, vai šodien tavā prātā ienāk stāsti un melodrāmas. Atļauj savam prātam to darīt. Tā ir viņa mīļākā nodarbošanās, bet tev nav tiem obligāti jātic.

     Tai brīdī, kad "tiec laukā no savas galvas", no savām interpretācijām, pievērs uzmanību sīkumiem savā ikdienā. Ieklausies uzmanīgi, ko saka tavs sarunu biedrs. Pievērs uzmanību faktiem, neļaujot prātam aizpeldēt idejās par to, kā kāds varētu domāt, darīt vai rīkoties saskaņā ar taviem pieņēmumiem.

     Pievērs uzmanību un vēro, cik bieži savstarpējās sarunās ir tieši interpretācijas nevis fakti. 

7.Nodarbība.

Attieksmes maiņa. Atbrīvošanās no pieķeršanās.

Patīk-nepatīk-vienalga

Uzmanības virzīšana un prāta spēlīšu vērošana. 

7.video nodarbība šeit

7.meditāciju prakse šeit

Meditāciju dienasgrāmata-7.diena

 

Sajūtu testa jautājumi:

:) Kā tu juties tieši pirms meditācijas? Vai šis stāvoklis tev bija komfortabls?

:) Kā tu juties tieši pēc meditācijas? Apraksti, kā īsa 10-15 minūšu prakse izmainīja tavu stāvokli.

:) Kādā noskaņojumā tu pamodies šorīt? Un kā mainījās tavs noskaņojums meditācijas laikā?

Uzmanības testa jautājumi:

:) Kā šorīt jutās tavs ķermenis? Vai tu viņu sajuti niansētāk? Varbūt ievēroji kādas fiziskas sajūtas, kuras agrāk nebiji piefiksējis? Vai sajuti, kā tavā ķermenī ieplūst pamošanās prieks? Vai, atverot acis un atceroties, kas tu esi, joprojām esi priecīgs?

     

Dienas uzdevums:

     Pavēro, cik apzināti tev izdodas laikā ieraudzīt, atpazīt un izveidot iekšējo telpu ikdienišķām situācijām, lai izdarītu drošas, apzinātas izvēles vai atbildes reakciju uz situāciju.

     Atceries, ka nav nepieciešams automātiski reaģēt uz katru impulsu. Tu vari to laikā ieraudzīt un pakāpties atpakaļ novērotāja pozīcijā. Un šādi tev paradās izvēle. Vari reaģēt automātiski un vari pieņemt apzinātu lēmumu. Tas ilgs tikai dažas sekundes, varbūt pat mazāk. Pamēģini un papraktizē šo.

Nobeigumā:

     Lai tev ir brīnišķīga šī diena un visas nākošās. Turpini iekšējā klusuma prakses katru dienu vai vismaz dažas reizes nedēļā. Lai izveidojas ieradums būt klātesošam savā dzīvē un katrā solī. Pārmaiņas notiek pakāpeniski. Un neskaties uz citiem, bet vienmēr salīdzini sevi esošo ar sevi iepriekšējo. Tas, ko esi paveicis savas iekšējās izaugsmes procesā, atspoguļosies tavā ārējā pasaulē. Tu jutīsies vieglāk, labāk. Protams būs arī paguruma un neizdošanšās periodi. Bet kopumā attīstības līkne virzās uz augšu tev un mums visiem.

Paldies, ka esi.

Mīlestībā,

Inese